"SearchAcademy.dk er specialister i search og social"

 

FORSIDE SPECIALER & PRODUKTER - REFERENCER - KONSULENTER - KURSER

OM SEARCHACADEMY.DK - KONTAKT - NYHEDSBREV - ENGLISH PRESENTATION

 

 

Tid og sted

Onsdag d. 15. maj (bemærk den nye dato) 2013 kl. 8.45-12 i København


Pris og vilkår
Pris kr. 995 ekskl. moms, inklusiv undervisningsmateriale og forplejning

 

Tilmelding til seminaret

 

Talere
 

Michael Hviid Garver, IBM

Michael er Business Advisor i IBM - læs mere om Michael

 

Jan Mortensen, SearchAcademy.dk

Jan er stifter og ejer af SearchAcademy.dk og har arbejdet med online marketing igennem mere end 15 år - læs mere om Jan

 

Mikael Madsen, empira

Mikael er partner i empira og specialist i analyse og research i sociale medier - læs mere om Mikael
 

Læs betingelser for deltagelse i kurser og arrangementer hos SearchAcademy.dk

 

Se vores kursuskalender

 

 

Tilmelding til seminaret

 

Social Business - sociale medier skal styrke bundlinjen

 

Kort om seminaret

 

Mange virksomheder har efterhånden høstet erfaringer med brug af sociale medier. Men det er stadig de færreste, der for alvor har fundet ud af, hvordan de bruger sociale medier kommercielt og som en integreret del af deres forretningsdrift.

Med tre praktisk orienterede indlæg vil dette social business seminar give deltagerne konkrete råd til, hvordan de tackler udfordringer og muligheder i sociale medier. Og forbereder sig på den løbende ændring af måden at drive forretning på, som de sociale medier vil medføre.

 

Program for seminaret

 

08.45

Registrering og morgenkaffe

 

09:00

Velkomst

 

09.10

Sociale medier skal udnyttes forretningsmæssigt – her er 5 oplagte muligheder for at gøre det
Ved Jan Mortensen, ejer af SearchAcademy.dk

 

Man skal kun bruge sociale medier, hvis det har en forretningsmæssig berettigelse. Og kun hvis man har klare mål for aktiviteterne og måler dem effektivt. Her gennemgår Jan 5 af de oplagte områder for attraktiv og effektiv brug af sociale medier.

  • Salg – f.eks. leadgenerering, kontakt til emner, løbende dialog

  • Markedsføring – f.eks. evaluering af brand, kampagner og platforme, inputs til search og content

  • Research og analyser– f.eks. alternativ eller supplement til traditionelle markedsanalyser, surveys og fokusgrupper

  • Produktudvikling – få masser af inputs - ofte råt for usødet fra social media brugere

  • Kundeservice – opdag kunders problemer, hjælp dem og facilitér, at brugerne hjælper hinanden

 

 

09:55

Marketing status: Sociale medier, big data og kundeindsigt

Ved Michael Hviid Garver, Business Advisor, IBM

 

Vinderne af den moderne konsuments pengepung er ikke dem, som finder på den flotteste pantonefarvekombination, de fedeste tag-lines eller apps. Det er derimod dem, der formår intelligent at udnytte den viden, de allerede har tilgængelig om deres kunder, til at give det rette tilbud på det rigtige tidspunkt og gennem den rigtige kanal.

 

Effektiv og intelligent marketing opfattes ikke som salg af modtageren, men som en service på grund af relevansen. For at forretningen kan komme til dette ”marketing nirvana” kræver det kundeindsigt. Og sociale medier spiller, sammen med andre kilder, her en afgørende rolle i forhold til det datagrundlag som kræves for at være relevant i sine kundeinteraktioner.

 

Med de sociale medier er det jo typisk ikke data vi mangler. Udfordringen er nærmere at udvælge og bruge data til noget fornuftigt og lave de rette analyser.  Dette oplæg vil fortælle om IBMs undersøgelse af hvor effektive marketingafdelingerne er til at operere under den nye marketingvirkelighed og komme med inspiration til forbedrede marketingprocesser.

 

10:40

Pause

 

11:00

Case – Monitorering og research af danske banker i sociale medier

Ved Mikael Madsen, partner og social researcher/analyst hos empira

 

Hver dag kommer der millioner af nye samtaler, indlæg og kommentarer i de sociale medier. Med grundig søgning, filtrering og bearbejdning kan man finde særdeles værdifuld viden om ens virksomhed, produkter, konkurrenter og mest af alt om ens kunder.

 

Mikael gennemgår en monitorerings- og research rapport, som empira har udarbejdet om de største danske banker.

 

Monitorering og research i de sociale medier bør være en væsentlig del af enhver social og digital strategi. Hør hvordan I selv kan arbejde med det.

 

11:45

Spørgerunde

 

12.00

Afslutning

 

Tilmelding til seminaret

 

Læs betingelser for deltagelse i kurser og arrangementer hos SearchAcademy.dk

 

 

SearchAcademy.dk © 2008-2013 • info@searchacademy.dk