"SearchAcademy.dk repræsenterer danske og internationale eksperter indenfor online markedsføring og leverer undervisning, rådgivning og eksekvering på højt niveau"

 

FORSIDE SPECIALER & PRODUKTER - REFERENCER - KONSULENTER - KURSER

OM SEARCHACADEMY.DK - KONTAKT - NYHEDSBREV - ENGLISH PRESENTATION

 

 

Tid og sted

Dato for næste kursus er endnu ikke fastlagt  


Pris og vilkår
Pris kr. 4.800 ekskl. moms, inklusiv undervisningsmateriale og forplejning

 

Underviser
 

Kristoffer Ewald

Kristoffer er VP for Analytics & Performance hos Guava Online Marketing - læs mere om Kristoffer

 

Kursusleder

 

Jan Mortensen

Jan er stifter og ejer af SearchAcademy.dk og har arbejdet med online marketing igennem mere end 10 år - læs mere om Jan
 

Læs betingelser for deltagelse i kurser og arrangementer hos SearchAcademy.dk

 

Se vores kursuskalender

 

 

 

Kursus i Google Analytics

 

Dato for næste kursus er endnu ikke fastlagt - kontakt Jan Mortensen på tlf. 31 20 10 40 eller på jan@searchacademy,.dk, hvis du vil høre mere

 

Kort om kurset

Google Analytics kan nemt og gratis installeres på alle websites. Med Google Analytics kan du få et indblik i besøgsmønstret og effekten af onlinekampagner på dit website. På dette kursus hjælper vi dig til at udnytte mulighederne i Analytics hurtigt og effektivt.

 

Efter kurset vil du bl.a. være i stand at installere Google Analytics og være fortrolig med profiler, filtre, brugeradministration, at forstå anvendelsesmulighederne af de forskellige rapporter, at redegøre for de centrale begreber i Google Analytics, at anvende til de vigtigste rapporter og at forstå de udvidede anvendelsesområder som Google Analytics tilbyder.

 

Vi gennemgår også Software versionen af Google Analytics, som hedder Urchin. Vi kommer også kort ind på de nye Enterprise muligheder i Google Analytics, som omfatter event-tracking, brugertilpassede segmenter og rapporter mv.

 

Dine forudsætninger

Du arbejder med websites og har speciel fokus på rapportering. Du har kendskab til Google Analytics og er formentlig allerede bruger på et niveau, der bedst kan beskrives som begynder eller let øvet.

 

 

Program for kurset

 

08.30

Morgenmad og registrering

 

09.00

Kursusintroduktion ved kursusleder

Jan Mortensen, Search Academy.dk

 

09.05

Oprettelse af en Google-konto samt installation Google Analytics

Vi gennemgår de forskellige indstillinger i Google Analytics (profiler, brugere, sprog og filtre) og ser bl.a. på følgende: Sammenligning af tidsperioder og grafiske fremstillinger af data, betjeningspanelet og automatisk distribution af rapporter, overblikket og det daglige arbejde med Google Analytics

 

09:45

Tracking og analyse er det nødvendige grundlag

I modsætning til offline, så har man online langt større muligheder for at tracke og analysere alt, hvad brugere og kunder foretager sig. Vi gennemgår præmisserne for Online Space Management og præsenterer værktøjer som f.eks. Google Analytics, Crazy Egg og Google Web Site Optimizer.

 

10.30

Pause med kaffe og kage

 

10:45

Rapporter og begreber i Google Analytics

Google Analytics indeholder omkring 100 foruddefinerede rapporter. For at forstå og drage nytte af disse rapporter er det afgørende, at der er en klar forståelse af centrale begreber som bl.a. afvisningsgrad (bounce rate), afslutningsgrad (exit rate), konverteringsgrad (conversion rate) og mål (goals).

 

11:20

Gennemgang af de vigtigste standardrapporter og opsætning af dashboard

Vi gennemgår rapporternes opbygning og viser man bedst muligt finder de mest relevante data. Og viser hvordan man opsætter et dashboard med de informationer og resultater, som man selv prioriterer højest og derfor ønsker en lettilgængelig adgang til.

 

12.00

Frokost

 

13:00

Opsætning af konverteringsmål

Du bør altid have konkrete mål for, hvad du vil opnå med dit website. Hvad enten det handler om salg, formidling, kontakter, opbygning af loyalitet eller leadgenerering, så kan du opsatte konverteringsmål i Analytics, så du løbende kan følge effekten af dit website. Vi kigger også på Google Analytics e-business tracking.

 

13:40

Opsætning af nye enterprise features

Vi gennemgår bl.a. nye og spændende tiltag på Google Analytics som SiteSearch, Custom Segments og visualisering af data. Vi viser hvordan disse funktioner sættes op og hvordan de kan udnyttes.

 

14.20

Pause med kaffe og kage

 

14.35

Sådan udnytter du data fra Google Analytics til at forbedre dit website

Tracking og analyser er fint, men de virker først for alvor, når du bruger de nye indsigter til konstant at videreudvikle dit site og dine kampagner. Vi ser på hvilke konklusioner du kan drage og hvad du bør gennemføre mht. sitets usability og hvordan du kan gøre det. F.eks. med brug af Google Website Optimizer.

 

15.15

Spørgetime

Op til 5 dage inden kurset kan kursusdeltagere pr. mail sende konkrete spørgsmål eller beskrive områder indenfor Analytics, som de gerne vil have speciel fokus på ved kurset (til jan@searchacademy.dk). Det gælder også spørgsmål og/eller eksempler fra sites, som man selv arbejder med. Underviser vil så gennemse disse spørgsmål og i muligt omfang bruge dem som udgangspunkt for Spørgetimen.

 

16.15

Afsluttende bemærkninger ved

Jan Mortensen - udlevering af kursusbeviser

 

 

Læs betingelser for deltagelse i kurser og arrangementer hos SearchAcademy.dk

 

 

SearchAcademy.dk © 2008-2011 • info@searchacademy.dk